Washington Times przeprasza za historię, która fałszywie twierdzi, że Antifa jest zaangażowana w oblężenie Kapitolu

>

The Washington Times poprawił artykuł w czwartek, który fałszywie twierdził, że członkowie Antify zostali zidentyfikowani wśród prawicowego motłochu, który w środę przeniknął do Kapitolu. Placówka przeprosiła również firmę zajmującą się oprogramowaniem do rozpoznawania twarzy w centrum artykułu, który został początkowo usunięty w czwartek po południu, zanim został przywrócony z poprawką.

Historia – do której odniósł się deputowany Matt Gaetz, gdy sugerował, że doszło do lewicowej infiltracji powstańców – nie jest już na stronie Timesa. Link do artykułu przekierowuje z powrotem na stronę główną Timesa. Odnośnie dla reportera New York Times, Daveya Alby, usunięty artykuł był 11. najczęściej odwiedzaną stroną internetową w USA w ciągu ostatnich 24 godzin.

Poprawka: Wcześniejsza wersja tej historii błędnie twierdziła, że ​​oprogramowanie do rozpoznawania twarzy XRVision zidentyfikowało członków Antify wśród buntowników, którzy szturmowali w środę Kapitol. XRVision nie zidentyfikował żadnych członków Antify. The Washington Times przeprasza XRVision za błąd, mówi korekta.





Przeczytaj także:

W czwartek Wiadomości Buzzfeed zgłoszone że oprogramowanie do rozpoznawania twarzy, będące sercem historii Timesa, XRVision, sprzeciwiło się temu artykułowi, twierdząc, że jest fałszywy. Prawnik firmy powiedział Buzzfeed News, że XRVision poprosił Washington Times o wycofanie i przeprosiny.



Według oświadczenie z XRVision CTO Yaacov Apelbaum, jak twierdził oryginalny artykuł, Emerytowany oficer wojskowy powiedział The Washington Times, że firma XRVision użyła swojego oprogramowania do rozpoznawania twarzy protestujących i dopasowała dwóch członków filadelfijskiej antifa do dwóch mężczyzn w Senacie.

Apelbaum napisał, że XRVision nie wygenerował żadnych danych ani informacji dla „Washington Times” ani dla żadnego „emerytowanego oficera wojskowego”, ani nie upoważnił ich do składania takich oświadczeń lub oświadczeń. Ponadto The Washington Times nigdy nie próbował skontaktować się z XRVision w celu zweryfikowania swojego fałszywego oświadczenia przed publikacją.

Wskazał, że XRVision przeprowadził analizę, która zwróciła dwa mecze łączące uczestników środowych zamieszek z organizacjami nazistowskimi, a nie z Antifą.



Uwagi